برگزاري مسابقات و تخفيف هاي وسوسه كننده در اينستاگرام
ريشهر
مهاجرت بزرگ دسته جمعي حيوانات حيات وحش آفريقا
مهاجرت غيرقانوني؛ سوداي اقامت يا كابوس حقارت؟
راه‌هاي تشخيص موسسات مهاجرتي قانوني از غيرقانوني و جعلي را بشناسيد!
مدارك لازم براي اجاره خودرو
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

انواع قطارهاي مسافربري ايران

انواع قطارهاي مسافربري ايران

بيش از نيم قرن است كه سفر با قطار يكي از روش هاي مسافرت در ايران محسوب مي شود و روز به روز شاهد تحولات گسترده اي در خدمات ريلي و تنوع قطار ها هستيم.  شركت هاي ريلي مختلفي مانند شركت رجا و شركت قطار بن ريل كه شركتي خصوصي مي باشد در ايران مشغول به فعاليت هستند و قطارهاي متنوعي را براي مسيرهاي ريلي مختلف ارائه مي دهند. هر يك از اين قطارها با توجه به اينكه به چه درجه و چه شركت ريلي متعلق هستند داراي امكانات  و خدمات مختلفي از جمله رستوران،  دستگاه پخش صوتي و تصويري، خدمات بار توشه، كتاب و روزنامه، هدفون و ... هستند. از بهترين قطارهاي ايران مي توان به قطارهاي لوكس 5 ستاره صدف، قطار 5 ستاره زندگي، قطار غزال بنياد VIP، قطار نورالرضا، قطار اتوبوسي ماهان، قطار پرديس و ... اشاره نمود.

چگونه بليط قطار بخريم؟

امروزه با فراهم شدن بستري كه مسافران بتوانند در كوتاه ترين زمان ممكن به خريد بليط قطار مورد نظر خود بپردازند ديگري نيازي به ساعت ها منتظر ماندن در صف براي خريد بليط قطار نمي باشد. خريد بليط قطار به صورت آنلاين و از طريق مراجعه به وب سايت هاي معتبري مانند مستر بليط امروزه طرفداران بسياري دارد. اين وب سايت ها كاملا تحت نظارت شركت هاي ريلي هستند و مسافران مي توانند با خيال راحت و بدون هيچگونه نگراني به رزرو بليط قطار به مقصد مورد نظرشان بپردازند.  براي تهيه  بليط قطار مستر بليط كافي است به اين وب سايت و بخش بليط قطار مراجعه نماييد و با چند كليلك ساده فيلترهاي مورد نظر خود مانند مبدا و مقصد، تاريخ و زمان سفر، نوع كوپه و قطار و ... را مشخص كنيد تا ليستي از قطارهاي موجود براي شما نمايش داده شود. پس از مقايسه بليط ها و شرايط آن ها مي توانيد مناسب ترين بليط ممكن را رزرو نماييد.

 محبوبيت بليط قطار رفت و برگشت

سفر با قطار در ايام مختلف سال مي تواند بسيار لذت بخش باشد. اما گاهي اوقات مانند ايام نوروز و تعطيلات تابستان كه ميزان مسافرت ها به اوج خود مي رسد ميزان تقاضا براي بليط قطر به شدت افزايش مي يابد. در چنين مواقعي اگر فرد فقط بليط قطار رفت را رزرو كرده باشد قطعا رزرو بليط برگشت براي او دشوار خواهد بود و نمي تواند در زمان و تاريخ مورد نظر خود بليط رزرو نمايند. علاوه بر اين بليط هاي دو طرفه به صورت رفت و برگشت معمولا از قيمت مناسب تري برخوردار هستند. از اين رو معمولا مسافراني كه برنامه ريزي دقيقي براي سفر خود دارند و حتي قبل از سفر تاريخ برگشت سفر خود را مشخص كرده اند ترجيح مي دهند بليط قطار رفت و برگشت رزرو نمايند.  معمولا در مسيرهاي پرتردد يافتن بليط قطار برگشت به جستجو بيشتري در وب سايت ها نياز دارد.

براي اطلاع از وجود بليط هاي رفت و برگشت و قيمت آن ها كافي است به وب سايت ها مراجعه نماييد و در قسمت فيلترهاي مورد نظر گزينه رفت و برگشت را انتخاب نماييد تا فقط بليط هاي دو طرفه  به همراه قيمتشان براي شما نمايش داده شوند

ml3.jpg

در هر كوپه چند نفر جا مي‌شوند؟

كوپه‌ها ممكن است ۴ يا ۶ نفره باشند. بعضي از قطارها سالني يا اتوبوسي هستند و كوپه‌اي در كار نيست.

كدام قطارها بيشتر توقف مي‌كنند؟

 

قطار زندگيقطار زندگي

 

قطارهاي عادي در همه‌ ايستگاه‌ها توقف دارند و مسافران را سوار و پياده مي‌كنند. اگر قطار تندرو سوار شويم، فقط در ايستگاه‌هاي درجه يك معطل مي‌شويم. قطار اكسپرس يك‌سره حركت مي‌كند و در مقصد ما را پياده خواهد كرد.

قطار زندگي: اين‌طور نيست كه فقط با خريد بليط هواپيما بتوانيم راحت سفر كنيم. در بعضي قطارها هم راحتيم؛ مثل قطار زندگي. اين قطار ۵ ستاره ا‌ست و يكي از قطارهاي لوكس ايران به‌حساب مي‌آيد. كوپه‌ها ۴ نفره هستند و صندلي‌هاي راحتي دارند. ميزان دما و نور كوپه را خودمان تنظيم مي‌كنيم.

قطار زندگي كه اسم جالبي هم دارد، به داشتن رستوران دوطبقه و كوپه‌هاي لوكس معروف است. باتوجه به نوع بليطي كه مي‌خريم، ممكن است يك وعده غذايي يا بيشتر روي بليط داشته باشيم.

به‌غير از خورد و خوراك، امكانات فرهنگي خوبي در قطار زندگي پيدا مي‌كنيم، مثل كتابخانه، سيستم صوتي و تصويري و روزنامه. سيستم بيدارباش در اين قطار هم برقرار است. قطار زندگي براي مسير تهران مشهد تهران درنظر گرفته شده. كه شما ميتوانيد بليط قطار مشهد را به صورت اينترنتي خريداري كنيد و سفر كنيد.

https://canvas.cmu.edu/eportfolios/297/Benefits_of_buying_a_round_trip_train_ticket

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.