برگزاري مسابقات و تخفيف هاي وسوسه كننده در اينستاگرام
ريشهر
مهاجرت بزرگ دسته جمعي حيوانات حيات وحش آفريقا
مهاجرت غيرقانوني؛ سوداي اقامت يا كابوس حقارت؟
راه‌هاي تشخيص موسسات مهاجرتي قانوني از غيرقانوني و جعلي را بشناسيد!
مدارك لازم براي اجاره خودرو
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

جزيره گردي در هالونگ؛ قطب گردشگري ويتنام

 هالونگ باي در لغت به معناي اژدهاي نزول كرده يا نشسته است؛ هر چند اين نام تا قبل از قرن 19 در اسناد تاريخي ذكر نشده، اما داستان‌ها و افسانه‌هاي زيادي در مورد اين نام بر سر زبان‌هاست. برخي مي‌گويند در اين منطقه مارماهي بزرگي زندگي مي‌كرد كه هر از گاهي سر از آب در مي‌آورد و موجب وحشت مردم مي‌شد و برخي ديگر هم اعتقاد دارند اين نام‌گذاري به خاطر شكل ظاهري جزيره صورت گرفته است.


بازديد از خليج هالونگ به معناي تجربه مناظر متفاوت و بكر از سواحل شني طولاني، درياي زمردي رنگ و جزاير گوناگون است. سنگ‌هاي آهكي اين منطقه در طول هزاران سال تغيير شكل داده‌اند و هر كدام زيبايي خاصي را جلوه‌گر مي‌سازند. غارهاي خليج هالونگ هم هزاران راز در دل خود دارند. سفر به هالونگ به معناي كشف شگفتي‌هاي طبيعت است كه دست نخورده مانده.

مكانهاي تفريحي ويتنام,ديدني هاي ويتنام

بازديد از خليج هالونگ به معناي تجربه مناظر متفاوت و بكر از سواحل شني طولاني و جزاير گوناگون است

 
 جزيره گردي
هالونگ نزديك به دو هزار جزيره دارد كه هر كدام از آنها ديدني است و جاذبه‌هاي خاصي دارد. سه جزيره زير را در سفرتان به اين خليج نبايد از دست بدهيد.

بلندترين جزيره
در جنوب شرق خليج هالونگ، جزيره دائو بي(Dau Be) واقع شده كه با ارتفاع حدودي 139 متر بلندترين جزيره هالونگ محسوب مي‌شود. صخره‌هاي شيب‌دار مانند سپري جزيره را در مقابل امواج بلند حفاظت مي‌كند. اين جزيره كه به خاطر درياچه با هام (Ba Ham) معروف است متشكل از سه حوضچه اقيانوسي است كه از طريق يك غار باريك پر پيچ و خم به هم متصل شده است. در داخل غار با مناظر عجيب و غريبي روبرو خواهيد شد. اين جزيره همچنين خانه حيوانات مختلفي از قبيل ميمون، سنجاب و خفاش است.

مكانهاي تفريحي ويتنام,ديدني هاي ويتنام

 در جنوب شرق خليج هالونگ، جزيره دائو بي واقع شده كه بلندترين جزيره هالونگ محسوب مي‌شود

 

جزيره سيندرلا
جزيره كونگ تي(cong tay)  در باي تو لانگ باي قرار دارد و زيبايي افسانه مانند آن هر توريستي را مجذوب خود مي‌كند. اين جزيره را سيندرلاي افسانه‌اي هم مي‌نامند و خوشبختانه بخش اعظم آن دست نخورده و ناشناخته باقي مانده است.

 در بخشي از اين جزيره هتل‌ها و رستوران‌هايي ساخته شده كه براي استراحت مي‌توانيد به آنها سري بزنيد. در كنار ساحل مي‌توانيد در ننوهايي كه به درخت‌ها متصل است ساعت‌ها استراحت كنيد يا كتاب بخوانيد. اين جزيره عجيب مكان فوق العاده‌اي براي بازيابي آرامش است.

 ويتنام,گردشگري ويتنام,جاهاي ديدني ويتنام

 جزيره كونگ تي(cong tay) در باي تو لانگ باي قرار دارد

 
گونه‌هاي دريايي
كونگ دو(Cong Do) در جنوب شرقي هالونگ باي واقع شده؛ يكي از زيباترين جزيره‌هاي منطقه كه درياچه نمك طبيعي آن امكان زيست گونه‌هاي بسياري از موجودات دريايي از قبيل ميگو، خرچنگ، ماهي و جلبك دريايي را فراهم كرده است. جنوب شرقي جزيره هنوز كاركرد قديمي خود را حفظ كرده است؛ بندري تجاري كه نقش كليدي در بازرگاني و تجارت كشورهاي خارجي دارد.  

ويتنام,گردشگري ويتنام,جاهاي ديدني ويتنام

 كونگ دو(Cong Do) در جنوب شرقي هالونگ باي واقع شده است

 
كمي هيجان
آرامش اولين حسي است كه در هالونگ باي به توريست‌ها دست مي‌دهد اما كشف ناشناخته‌هاي زير زميني هم هيجان لذت بخشي دارد.


كوه‌ مقدس
كوه‌هاي ين تو(Yen Tu) يكي از زيباترين مناظق ويتنام است كه به عنوان مهد بوديسم در ويتنام شناخته مي‌شود. مسافران هالونگ معمولا يك روز را در ين تو سپري مي‌كنند تا از جاذبه‌هاي اين منطقه استفاده كنند.

 اولين جاذبه اين منطقه پل سنگي سرسبزي است كه 10 متر طول دارد و معماري زيبايي دارد. بنا بر افسانه‌ها زماني كه پادشاه منطقه تصميم گرفت راهب شود اتفاقات بسياري افتاد تا مانع او شود اما او بالاخره اين معبد را براي بزرگداشت بهار در اين سرزمين پايه گذاري كرد.  

ويتنام,گردشگري ويتنام,جاهاي ديدني ويتنام

 

 
غار افسانه‌اي
غار تين كونگ (Thien Cung) معروف به كاخ آسماني در جنوب هالونگ باي قرار دارد. اين غار كه 10 هزار متر مربع مساحت دارد ساختار پيچيده و شگفت انگيزي را در دل خود مخفي كرده است.

گذر از صخره‌هاي ناهموار اين غار كار آساني نيست اما زيبايي آن به طرز شگفت انگيزي مدهوش كننده است. راهنماهاي اين غار براي شما از قصه‌ها و افسانه‌هاي گوناگوني كه از اين منطقه بر سر زبان‌هاست خواهند گفت. صخره‌هاي اين غار به طور طبيعي تصاويري از ماهي‌ها، پرندگان و درخت‌ها به وجود آورده است كه كشف آنها لذت بخش است.    

ويتنام,گردشگري ويتنام,جاهاي ديدني ويتنام

غار تين كونگ (Thien Cung) معروف به كاخ آسماني در جنوب هالونگ باي قرار دارد

 
غار شگفت‌انگيز
در داخل جزيره بو هون(Bo Hon) غاري وجود دارد كه مشهور به غار شگفت انگيز است. فلسفه اين نامگذاري بلافاصله بعد از ورود به آن مشخص مي‌شود. شگفتي‌هاي طبيعي اين غار به حدي است كه باورنكردني به نظر مي‌رسد. وروديه غار باريك و كوچك است اما چند قدم كه جلوتر برويد فضاي داخلي آن وسيع مي‌شود.

 تصور اينكه طي كردن اين مسير كوچك شما را به قلب زيبايي‌هاي زيرزميني مي‌رساند كمي دشوار است اما فضاي داخلي غار مانند فضاي يك تئاتر بزرگ است؛ تئاتري كه توسط مادر طبيعت ساخته شده است. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.