برگزاري مسابقات و تخفيف هاي وسوسه كننده در اينستاگرام
ريشهر
مهاجرت بزرگ دسته جمعي حيوانات حيات وحش آفريقا
مهاجرت غيرقانوني؛ سوداي اقامت يا كابوس حقارت؟
راه‌هاي تشخيص موسسات مهاجرتي قانوني از غيرقانوني و جعلي را بشناسيد!
مدارك لازم براي اجاره خودرو
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

معرفي جاذبه هاي ديدني مسكو

مسكو,ديدني هاي مسكو,جاذبه هاي ديدني مسكو 

مسكو، پايتخت و پرجمعيت‌ترين شهر و واحد فدرالي روسيه است

 

مسكو يا ماسكو (به روسي: Москва) پايتخت و پرجمعيت‌ترين شهر و واحد فدرالي روسيه است. اين شهر از مهمترين مراكز سياسي، اقتصادي، مذهبي، تاريخي، مالي، آموزشي و ترابري فدراسيون روسيه و اروپا محسوب شده و با ۱۱ ميليون و ۵۰۳ هزار نفر جمعيت در سرشماري سال ۲۰۱۰ پرجمعيت‌ترين شهر قاره اروپا و ششمين شهر پرجمعيت دنياست.


 اين شهر در كنار رودخانه مسكو و در ناحيه مركزي فدرالي در روسيه اروپايي واقع شده‌است. كاخ كرملين، قلعه‌اي باستاني در اين شهر است كه محل زندگي رئيس‌جمهور روسيه و استقرار قوه مجريه اين كشور است. اين شهر در دوران اتحاد جماهير شوروي نيز پايتخت آن كشور بود.

چهار فرودگاه بين‌المللي، نه ايستگاه راه‌آهن و مترو مسكو كه يكي از عميق‌ترين تونل‌هاي دنياست، در اين شهر قرار دارد. مترو مسكو با ۱۸۵ ايستگاه پس از مترو توكيو بيشترين مسافران را در بين سيستم‌هاي مترو دنيا دارد.

كلان‌شهر مسكو از نظر دارا بودن مؤسسات علمي، ورزشي و آموزشي از رتبه خوبي در سطح جهان برخوردار است، به طوري كه بيش‌ترين امكانات ورزشي را در كل جهان به خود اختصاص داده‌است. اين شهر داراي يك مجتمع حمل و نقل بين‌المللي به نام «متروي مسكو» است كه بزرگ‌ترين شركت توليد واگن‌هاي مترو در جهان است.

Red Square – ميدان سرخ
ميدان سرخ بعنوان ميدان اصلي و مركزي مسكو شناخته شده است چرا كه تمامي خيابان هاي اصلي مسكو كه به بزرگراههاي اصلي روسيه مي رسند به اين ميدان متصل هستند. ميدان سرخ وقايع مهمي را در تاريخ روسيه در خود جاي داده است و علاوه بر اينكه در مركز مسكو قرار دارد قلب كشور روسيه نيز بشمار مي رود.

مسكو,ديدني هاي مسكو,جاذبه هاي ديدني مسكو

 ميدان سرخ بعنوان ميدان اصلي و مركزي مسكو شناخته شده است

 
Moscow Kremlin – كاخ هاي كرملين
كرملين ( به معني دژها يا قلعه هاي روسيه ) نيز همانند ميدان سرخ در قلب مسكو قرار دارد ، كرملين شامل پنج كاخ و چهار كليساي جامع مي شود كه دور تا دور آنها توسط ديوار و برج هاي كرملين محاصره شده است. بزرگترين كاخ اين مجموعه كاخ بزرگ كرملين است كه داراي 700 اتاق مي باشد و مربوط به قرن 19 ميلادي است. كرملين در روزهاي پنجشنبه باز نيست و عكاسي داخل كاخ هاي آن ممنوع مي باشد. 

مسكو,ديدني هاي مسكو,جاذبه هاي ديدني مسكو

 كرملين، همانند ميدان سرخ در قلب مسكو قرار دارد


Cathedral of St.Basil – كليساي جامع سنت باسيل
حتي اگر تا به حال به مسكو سفر نكرده باشيد حتما بارها تصاوير اين گنبدهاي رنگي زيبا در ميدان سرخ را ديده ايد. اين كليساي جامع در قرن 16 به منظور بزرگداشت پيروزي روسيه در برابر لهستاني ها ساخته شده است. سنت باسيل شاهكار هنر ارتودوكس بحساب مي آيد و سمبل شهر مسكو شناخته شده است. 

مسكو,ديدني هاي مسكو,جاذبه هاي ديدني مسكو

 كليساي سنت باسيل، در قرن 16 به منظور بزرگداشت پيروزي روسيه در برابر لهستاني ها ساخته شد

 

  Moscow Metro – متروي مسكو
برخي معتقدند متروي مسكو يك گالري هنري است. ساخت متروي زيرزميني مسكو به سال 1930 باز مي گردد و ايستگاههاي آن با نام "كاخ هاي مردم " ساخته شده است. در طراحي ايستگاههاي مترو از نقش هاي برجسته ، حاشيه هاي زينتي ، سنگ هاي مرمر ، مجمسه هاي برنز ، شيشه هاي رنگي و موزاييك هاي بيشماري استفاده شده است كه تمي از مد روم شرقي را در خود جاي داده است.

مسكو,ديدني هاي مسكو,جاذبه هاي ديدني مسكو

ساخت متروي زيرزميني مسكو به سال 1930 باز مي گردد

 
Tretyakov Gallery – گالري ترتياكوف
موزه ترتياكوف در مسكو موزه تاريخ هنر روسيه مي باشد كه توسط پاول ميخايلوويچ ترتياكوف كه يك بازرگان روس بوده است اين كلكسيون طي سالهاي متوالي جمع آوري شده است.اين گالري در خانه اي كه خانواده ترتياكوف در سال 1851 خريداري كرده بودند قرار دارد.

مسكو,ديدني هاي مسكو,جاذبه هاي ديدني مسكو

 موزه ترتياكوف در مسكو موزه تاريخ هنر روسيه مي باشد

 
Zero Kilometer Moscow – كيلومتر صفر مسكو
در بسياري از كشورها كيلومتر صفر به مكاني، معمولاً نقطه‌اي از پايتخت، گفته مي‌شود كه فاصله ديگر نقاط كشور از اين نقطه سنجيده مي‌شود. پلاك دايره اي شكل برنزي كه كيلومتر صفر روسيه را نشان مي دهد در مسكو و روبه روي كليساي ايبريان با فاصله كمي از ميدان سرخ قرار دارد. بسياري از بازديد كنندگان و مردم محلي به كيلومتر صفر آمده و آرزو مي كنند ، بدين صورت كه روي اين دايره برنزي مي ايستند و پس از آرزو كردن سكه اي را از كنار شانه خود پرتاب مي كنند آنها بر اين باورند اگر سكه به روي اين دايره برنزي بيفتد آرزويشان بر آورده مي شود.  

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.