برگزاري مسابقات و تخفيف هاي وسوسه كننده در اينستاگرام
ريشهر
مهاجرت بزرگ دسته جمعي حيوانات حيات وحش آفريقا
مهاجرت غيرقانوني؛ سوداي اقامت يا كابوس حقارت؟
راه‌هاي تشخيص موسسات مهاجرتي قانوني از غيرقانوني و جعلي را بشناسيد!
مدارك لازم براي اجاره خودرو
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

راهنماي سفر به كشور اندونزي

راهنماي سفر به كشور اندونزي,دانستنيهاي سفر به اندونزي,اندونزي

زبان رسمي اين كشور زبان اندونزيايي و واحد پول آن روپيه است

 

اندونزي با جمعيت بيش از ۲۶۰ ميليون نفر، چهارمين كشور پرجمعيت دنيا است. نظام سياسي اين كشور جمهوري با انتخابات مجلس و رياست جمهوري مي‌باشد. پايتخت اندونزي جاكارتا است.

راهنماي مسافرتي به اندونزي
كشور اندونزي سرزميني پهناور تشكيل شده از تعداد زيادي جزيره است كه در هر گوشه ي آن مي توان تجربه ي شگفت انگيزي داشت. از سواحل شني بي نهايت زيبا گرفته تا آتشفشان هاي جزيره ي بالي تا پايتخت اين كشور زيبا يعني جاكارتاي پر جنب و جوش، براي هر سليقه اي، جاذبه اي دارد. جداي از اين ها، طبيعت زيباي بالي را هم نبايد ناديده گرفت، طبيعتي كه ميزبان گونه هاي جانوزي مختلفي است كه يكي از حيرت انگيزترين آنها، اژدهاي كومودو است.

 

اما قبل از سفر به هر نقطه اي از جهان داشتن اطلاعات كافي درباره جاذبه هايي كه در آن مقصد وجود دارد و همچنين چشم اندازي نسبت به رستوران ها و هتل ها و امكانات آنها از جمله نيازهايي است كه مسافران بايد در اختيار داشته باشند. در اين مطلب اطلاعاتي درباره كشور اندونزي در اختيارتان قرار خواهد گرفت.

 

موقعيت جغرافيايي كشور اندونزي

اَندونِزي يا بطور رسمي جمهوري اندونزي كشوري است كه در آسياي جنوب شرقي و اقيانوسيه قرار دارد. اندونزي يك مجمع‌الجزاير متشكل از ۱۷٬۵۰۸ جزيره و ۳۳ استان است.

با ۱٬۹۱۹٬۴۴۰ كيلومتر مربع (۷۴۱٬۵۰ مايل مربع)، اندونزي پانزدهمين كشور بزرگ جهان از لحاظ مساحت است.


اندونزي در جزيره گينه نو با پاپوا و هم چنين در جزيره برنئو با مالزي مرز مشترك دارد. سابقاً اين جزاير در تصرف هلند و به هندِ هلند موسوم بود ولي بعد از آنكه كشوري مستقل و آزاد گرديد، «اندونزي» نام گرفت. شهر مهم آن سورابايا است. اين كشور داراي معادن قلع، نفت، زغال‌سنگ و مس است و توتون، برنج، قهوه و كائوچو جزو محصولات كشاورزي اين كشور است.


جمعيت كشور اندونزي
اندونزي با جمعيت بيش از ۲۶۰ ميليون نفر، چهارمين كشور پرجمعيت دنيا است. نظام سياسي اين كشور جمهوري با انتخابات مجلس و رياست جمهوري مي‌باشد. پايتخت اندونزي جاكارتا است.


زبان رسمي اين كشور زبان اندونزيايي و واحد پول آن روپيه است. مردم اين كشور از اقوام گوناگوني مي‌باشند كه جاوه‌اي‌ها با حدود ۴۰ درصد بزرگ‌ترين قوم هستند و پس از آن‌ها سونداني‌ها با ۱۵ درصد قرار دارند.  

 

امنيت و آداب و رسوم در كشور اندونزي
اگر بخواهيم شرايط امنيتي در كشور اندونزي را به شما عنوان كنيم، در اين كشور خيلي بايد در اماكن شلوغي كه پر از وسايل نقليه است حواستان را جمع كنيد چرا كه جيب بري و دزدي در اين كشور بسيار رايج است. همچنين جرايم بسيار سنگيني به منظور حمل مواد مخدر در اين كشور وجود دارد كه بايد بسيار حواستان را جمع كنيد تا در درسر نيوفتيد.

 

در كشور اندونزي احترام به افراد مسن در اين كشور از اهميت بالايي برخوردار است. اندونزيايي ها هنگام سلام و خداحافظي دست تكان مي دهند آن هم با دست راست. به ياد داشته باشيد كه هنگام سلام و خداحافظي دست تكان دهيد و اگر خيلي صميمي شديد مي توانيد روي شانه يكديگر دست بزنيد. صداي بلند تحقيرآميز تلقي مي شود از اين رو آن ها با صداي بلند صحبت نمي كنند مگر اين كه در مواردي خاص مجبور شوند.

 

راهنماي سفر به كشور اندونزي,دانستنيهاي سفر به اندونزي,اندونزي

 كشور اندونزي آب و هواي گرم و استوايي دارد


اطلاعات كلي كشور اندونزي
زبان رسمي: اندونزيايي
واحد پول رسمي: روپيه (IDR)
ولتاژ برق شهري: ۲۲۰ ولت
كد كشور: +۶۲
اختلاف ساعت: اندونزي حدود ۳ ساعت و نيم از تهران جلوتر است.


شماره هاي اضطراري:
- آتش نشاني: ۱۱۳
- پليس: ۱۱۰
- آمبولانس: ۱۱۸-۱۱۹

فرودگاه هاي كشور اندونزي:
- فرودگاه بين‌المللي حسين ساسترانگارا
- فرودگاه بين‌المللي سوئكارنو-هتا
- فرودگاه بين‌المللي يواندا
- فرودگاه بين‌المللي پولونيا


شرايط آب و هواي اندونزي
تغييرات آب و هوايي در اندونزي بر خلاف كشورهاي ديگر، نه از فشار و نه از دماي هوا است بلكه به دليل بارش بيش از حد باران است. كشور اندونزي آب و هواي گرم و استوايي و رطوبت بسيار بالايي بين ۷۰ تا ۹۰ درصد دارد. بهترين زمان سفر به اندونزي، در فصل خشك سال و بين ماه هاي ژوئن تا سپتامبر است.


غذاهاي محبوب در اندونزي
ماسي گورنگ يكي از مشهورترين غذاهاي اين كشور و نوعي برنج سرخ شده يا نيمه پخته است كه با گوشت مرغ و ميگو، تخم مرغ، موسير، تمبر هندي، فلفل تند و ادويه هاي مخصوص طبخ مي شود و از آنجا كه بسيار لذيذ است به هر كجاي كشور برويد مي توانيد يكي از آنها را سفارش بدهيد.

 

راهنماي سفر به كشور اندونزي,دانستنيهاي سفر به اندونزي,اندونزي

اختلاف ساعت اندونزي با ايران حدود ۳ ساعت و نيم است


جاذبه هاي گردشگري معروف در اندونزي
- پارك آبي واتربوم بالي
- جنگل ميمون ها
- پارك پرندگان بالي
- مسجد استقلال جاكارتا
- هزار جزيره
- شهر مينياتوري تامان

 

مختصری در مورد پاناما

کشور پاناما با مساحت ۷۵ هزار کیلومتر مربع، کمی از استان یزد بزرگتره. پاناما از غرب با کاستاریکا و از شرق با کلمبیا همسایه هست و از شمال به دریای کارائیب (اقیانوس اطلس) و از جنوب به اقیانوس آرام محدود شده.

این کشور ۴ میلیون نفری که پل ارتباطی بین آمریکای شمالی و جنوبی هم هست به کانال پولشویی هم معروفه که بدلیل قوانین خاصش پول های کثیف دنیا در پاناما تبدیل به پول های سالم و تمیز میشه! زبان مردم پاناما اسپانیایی هست و بعد از خروج اسپانیا از آمریکای لاتین به مدت ۸۰ سال بخشی از کشور کلمبیای بزرگ بودند. پاناما ابتدا در سال ۱۸۲۱ از اسپانیا مستقل شد و در سال ۱۹۰۳ هم از کلمبیا اعلام استقلال کرد.

معروف ترین غذاهای پاناما

۱- Guacho de Mariscos

این غذا در واقع نوعی سوپ برنج غلیظ است که برای تهیه‌ی آن از ترکیب سبزیجات، سیب زمینی شیرین و ترکیب انواع غذاهای دریایی استفاده می‌کنند. این غذا را معمولا با نوعی دیپ به نام totuma سرو می‌کنند. این دیپ با کدوی حلوایی تهیه می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.